This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
F-spaced.
StoneAgeKing Offline
Quetschklavier-Spieler
**

RE: F-spaced.
also:
ich bin da drauf gestoßen da ich mir nen austausch PU zulegen wollte und deshalb einige threads durchgekämmt hab. so genannte F-spaced PUs. aber was genau isses denn nu? ich hab mehrere meinungen gehört was dass denn überhaupt bedeuten soll (floyd-rose-spaced, fender-spaced, ...) aber scheinbar is man sich hier nicht ganz einig. mit diesem thread würd ich gerne endgültig feststellen, was f-spaced überhaupt is.
ich bitte um viele antwortenSmile

gruß michi
--
\"Its better to burn out than to fade away.\"

\"It\'s better to burn out than to fade away.\"
04-01-2007, 16:09
Suchen Zitieren
startom Offline
Administrator

FT 2018 in SonsbeckFT 2017 in KastellaunFT 2015 in der AhrhütteFT 2014 in BliensbachFT 2013 in HattingenFT 2012 auf Burg WaldeckFT 2011 in Achenkirch - ATFT 2010 in WolfshausenFT  2008  in Mannenbach - CHFT 2007 in BergneustadtFT 2006 in Neuerburg

Zitat:Original von StoneAgeKing:
ich bitte um viele antwortenSmile
Eine richtige reicht völlig:

Die F-spaced Pickups sind für Gitarren mit Floyd Rose gedacht.
--
Gruss aus der Schweiz
Tom
[Bild: flag11.gif]

If you think you are too old to rock then you are!

Tom
[Bild: flag11.gif]
www.mk-schule.ch
04-01-2007, 16:13
Homepage Suchen Zitieren
Blackhawk88 Offline
Fingerpicker

hab ne ibanez js und habe auch beide dimarzios f-spaced....

die sind soviel ich weiss ein bissi breiter, wenn ich mich nicht täusche.... aber dann würd das ja irgendwie auch von der griffbrettbreite abhängen oder?
--
-schlauer satz-

Ibanez AW-85
Fender American \'61 Strat mit DG-20
Fender American Stratocaster 1988
Fender Mexico Stratocaster
Epiphone \"the Dot\"

Fender Hot Rod Deluxe
Blackstar HT-5

Boss DS-1 Black Label
Boss MT-2
Boss GT-10
04-01-2007, 17:07
Suchen Zitieren
StoneAgeKing Offline
Quetschklavier-Spieler
**

tut mir leid, ich hab iwi ganz vergessen selber erstmal zu schauen...
nach minimaler nachforschung kam ich zu folgendem zitat von Dimarzio:

\"Why are there two different spacings?

A long time ago (in the 20th century, actually) the electric guitar world was divided between Gibson and Fender designs. One of the differences between the two was string spacing. In general, Gibson chose a narrower string spacing at the bridge than Fender, and therefore the polepieces on Gibson humbuckers were closer together than the magnets on Fender pickups. When guitar shops started installing humbuckers in the bridge position of Strats, it was obvious that the strings didn’t line up with the polepieces, and if the E strings were too far outside, the sound could suffer. Our first humbuckers followed the original Gibson spacing, and we call them standard-spaced. When we released our first humbuckers with wider spacing, Floyd Rose bridges were very popular. Floyd string-spacing is the same as Fender spacing, so we naturally called the new pickups F-spaced.\"

--
\"Its better to burn out than to fade away.\"

\"It\'s better to burn out than to fade away.\"
04-01-2007, 17:08
Suchen Zitieren

Gehe zu:

Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste

Kontakt | Impressum | gitarrenboard.de | Nach oben | | Archiv-Modus | RSS-Synchronisation